1. חברת נמל חיפה לא שדרגה תשתיות בגלל החלטת הנהלתה (על בסיס עצות שקיבלו) שאוניות ענק כאלו ממילא לא תגענה לחיפה בכלל ולחברת נמל חיפה בפרט.
בניגוד לחברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד כן האמינה בתחזיות של משרד התחבורה ולכן שדרגה את רציפיה שמשרתים כבר מזמן אוניות גדולות.
כמה מפתיעה ומרה המציאות (שתאמה את התחזיות) כאשר MSC החליטה להכניס את אוניות הענק שלה לים התיכון וחברת נמל חיפה נשארה עם תשתיות לא מתאימות.
2. המסופים החדשים (מפרץ ודרום) נבנו בעיקר לתפעול מכולות ופחות במחשבה על מטענים אחרים למרות ההרשאה לטפל גם בהם.
בעקבות הפיתוח ובמיוחד במטעני מכולות, הפקקים (בהכללה) נעלמו כבר מזמן. חבל ששתי חברות הנמל לא לקחו ברצינות את נושא המטען הכללי, אבל גם בתחום זה עם התארגנות כל השחקנים בשוק (מפרץ ודרום) והפעלת הרכבת, הפקקים ירדו בהדרגה כולל הגאות הצפויה והמדוברת בחומרי בניין.