המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה













מדורים




טוקבקים
למה מכוניות מתייקרות?
תודה למגיבים

כולכם צודקים, 

בארץ מוכרים יותר מכוניות,

היבואנים הבלעדיים מרוויחים מאות מיליונים בשנה.

רק הקונה התמים יוצא פרא**ר


סעו בזהירות


דן מוזס
2/12/2024 21:10:23
"תור של 80 אוניות"
הלוגיסטיקה המצרפית של ענף הבניה בישראל

אין ספק שיגאל צודק בהיבט יבוא חומרי הגלם לשיטות הבניה המקובלות היום. שיטות אלה מבוססות על הנדסת בניה פרימיטיבית שמתאימה למאות הקודמות.

כיום יש הזדמנות ליישם שיטות בנייה מתקדמות אשר יעודדו יבוא יחידות הרכבה מוכנות ממפעלים מתמחים בחו"ל במיוחד בתקופה ששיטת הבנייה הקימת עתירת כ"א אשר נמצא במחסור חמור.

את האלמנטים האלה ניתן ליבא במכולות ישר לשטחי ההקמה במיוחד לאיזורים הכפריים בצפון והדרום, שנפגעו קשות במלחמה, ויש צורך דחוף לשכן מחדש את האוכלוסיה שפונתה.
דוד רוזן
2/12/2024 17:27:06

"תור של 80 אוניות"
כמה שיגאל צודק!!!

יש פתגם ביידיש שאומר שמשריפה מרוויחים (לא כולם). כל מלחמה הביאה עמה פריחה מלבד מלחמת לבנון הראשונה.

נקווה שהממשלה הנוכחית בראשות הליכוד, כמו זו הקודמת, תדע לשמור על הכלכלה אחרי המלחמה ולא תביא לאינפלציה כמו זו שבאה בעקבות מלחמת לבנון הראשונה...

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
2/12/2024 12:33:11

למה מכוניות מתייקרות?
מתח הרווחים של הסוכנויות בארץ

מעבר למיסוי הגבוה על מכוניות בישראל, נדמה לי שמתח הרווחים של הסוכנים הבלעדיים בארץ הוא גבוה מאוד. תקנו אותי אם אני טועה...

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
2/12/2024 12:26:29

למה מכוניות מתייקרות?
זו קנונייה

מוצרים תעשייתיים הולכים ונעשים זולים. רק מכוניות לא? זה קרטל!
אייל הרוש
2/12/2024 11:48:51

למה מכוניות מתייקרות?
מרתק

ממש מפתיע כי בישראל התחושה היא שכל הזמן קונים עוד ועוד מכוניות חדשות
בר לוי
2/12/2024 11:42:37

רשות החברות נגד חנ"י
שוב רציפי מתנה לנמל אשדוד? לא למדו מרציפי היובל?.

לפעמים רשות החברות גם צודקת!!! לא סביר לפתח תחרות ביד אחת ולסגור אותה באחרת... טוב שהנושא יבדק לפני שעושים צעד שאינו הפיך.
משקיף
2/12/2024 09:38:31

"תור של 80 אוניות"
כל אדם

לא מפתיע מלחמה קטליזטור לשיפור מצב כלכלי. חייבים לגייס כח אדם. מזמן הגו רעיון של פול עובדים משותף בין הנמלים חיוני לפתרון מצוקה זמנית של עובדים ובפרט תתחילו לעבוד 24/7.
יגאל
2/12/2024 08:39:11

רשות החברות נגד חנ"י
לבטל ולפרק את חנ"י

חנ"י הופכת להיות לאט לאט כמו רשות הנמלים שקדמה לה. חנ"י נוגסת בפעילות הנמלית, בתפקיד "מנהל הנמל". עליה להעביר סמכויותיה למנהל הנמל ולחברות הנמל.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
1/12/2024 10:40:29

Hellmann גם לאוריין
הלמן שועל וותיק בשוק הישראלי

הגרמנים הם שועל ותיק בשוק הישראלי אבל צריך לזכור שהם גם -מאוד- פעילים בארצות ערב המתחדשות, לדעתי- בגלל זה הם לא רוצים נציגות בלעדית...

ועוד- הלמן - כמו המשלחים הישראלים מודעים היטב לעובדה שחלק נכבד מהתנועה לישראל הוא מהסוג של נקבע בארץ...

ישראלים שקונים בחול אוהבים מאוד לשלוט על תהליך הלוגיסטיקה באמונה שלמה-לא תמיד מבוססת אבל -לא חסרת הגיון- ששליטה בתהליך- עולה פחות...

לכן הלמן אוהבת להיות "זמינה" למשלחים אחרים. בנפרד- משלחים ישראלים אוהבים את הפרזנטציה של "משלח גדול"

אמנם לחלק מהיבואנים -בעיקר לקטנים זה לא אומר הרבה, לגדולים זה אומר נסיעות לחו"ל, "להשתלמות" או "סמינרים" על חשבון המשלח -מה שאוריין היו אלופים בלעשות.... הלמן לא שם
עופר
1/12/2024 09:33:03

שיפור חד ברווחיות של אשדוד
ועדת חקירה למסוע גרעינים

הושקעו מיליונים במסוע גרעינים, אבל ציוד תקול באופן קבוע. עובדים ומנהלים שלא נותנים שירות לתיקון מסוע. פשוט פשע כלפי לקוחות ונהגי משאיות. איפה מנכ"ל? איפה הנהלה?
גיא
28/11/2024 07:36:24

בכיר מאדאני לחיפה

מה גדות אומרים? אסור לשנות מה שכתוב ברישיון/כתב הסמכה. מעניין אם זה סוכם בביקורה בהודו של מירי רקב. מה אומרים הוועדים והיהלומים?
הצופה
28/11/2024 06:06:01

שיפור חד ברווחיות של אשדוד

הכל על הגב של הלקוחות. שירות ירוד, חוסר בידיים בקו המים, ציוד תקול והנהלה שלא איכפת לה מהלקוחות.
המשקיע
28/11/2024 06:00:02

הרוח עיכבה את מומבסה

אני מזמין את כול הגיבורים, כולל אותך עם התקליט השבור של כול חורף, אלי למשמרת ביום סוער, הכי קל לעקוץ ולהסית מאחורי המקלדת.
ר/ח דרור פרן
27/11/2024 10:49:02

הבדל בין סוללות
סוללות עתידיות

אינני מכיר את הסוללות שציינת, אני מבין שאינן זמינות עדיין.

במקרים אחרים שפורסמו נקודת התורפה היא המעבר מיצור אבות טיפוס ליצור סדרתי בעלויות סבירות.

כרגע כל החברות שהכריזו על הצלחה בפיתוח סוללת מצב מוצק עדיין לא התקדמו ליצור סדרתי. סעו בזהירות
דן מוזס
26/11/2024 18:48:23

הבדל בין סוללות
לא לזה התכוונתי

אני זוכר את הכתבה על CATL. טויוטה תציג בשנת 2026 את סוללות ה-Performance שלה שהן סוללות ליתיום-יון (NMC) רגילות המהוות שיפור לעומת הדור הנוכחי של סוללות הליתיום-יון.

ה-Performance יהיו זולות יותר לייצור ב-20% והן תאפשרנה טעינה מהירה של 10-80% בזמן של 20 דקות או פחות.

לפי טיוטה סוללות אלו יאפשרו טווח נסיעה של 800 ק"מ. ב-2027 טויוטה תציג את הסוללות LFP הדו-קוטביות.
אייל הרוש
26/11/2024 09:00:16

הבדל בין סוללות
תודה

מעניין
אלון כהן
26/11/2024 08:20:54

הבדל בין סוללות
תודה למגיב

הי אייל, בשבוע שעבר כתבתי על חברת CATL שהחלה לשווק סוללה עם אורח חיים של 15 שנה ואחריות למיליון קילומטר.

לגבי מחירי המכוניות המשומשות, ניתן היום לבדוק סוללה ולדעת לגבי ירידת הקיבולת. זה יוריד את החששות של אלו שקונים יד שנייה.

מצד שני אני חושב ששוק המכוניות החשמליות יתקדם במסלול של מוצרי הסלולר והאלקטרוניקה. אנשים ימכרו רכב לא עקב בלאי אלא כי הם רוצים להתחדש טכנולוגית.

אחד העיתונים בדק מחירים לרכב חשמלי משומש ומצא שקשה למכור רכב חשמלי עם טווח חשמלי הנמוך מ-350 קילומטר.

המחיר היה נמוך משמעותית מרכב דומה בעל טווח של 400 קילומטר.

אם מחפשים רכב שני למשפחה זו יכולה להיות עסקה טובה. סעו בזהירות
דן מוזס
25/11/2024 17:46:38

הבדל בין סוללות
מעניין מאד

קראתי שפנסוניק פתחה סוללה עם אורך חיים של 15 שנה (לא זוכר את הפרטים) כפולה ביכולת אגירה של אנרגיה. בטוח שממתינות בפתח סוללות טובות יותר. מה זה אומר על מחיר מכונית יש שנייה?
אייל הרוש
25/11/2024 09:29:27

הממשלה תעביר מידע לרלב"ד

מירי רקב: תתבונני בראי - את הכישלון! עכשיו את רוצה להקים וועדה שהאחריות תתחלק בין השרים כך שתוכלי לספר סיפורים ליהלומים. את ומשרדך הם כישלון בים יבשה והאוויר.
החושש בדרכים
25/11/2024 07:48:49

בונוס כפול לעופר
השלכות הרסניות על הנמל

לאחד שאבא, סבא וסבא רבא שלו עבדו בנמל. כתבת שלפני חמישה עשורים אף אחד לא רצה לעבוד בנמל, מכיוון שהעבודה הייתה קשה והשכר זעום.

פרט לשנים הראשונות של נמל חיפה, העבודה בנמל כבר קרוב ל-70 שנים הייתה עבודה נדרשת מאד.

במשך רוב שנות היות נמלים במדינה, כדי להתקבל לעבודה בנמלים נדרשו בדרך כלל, פרט ליכולות וכישורי עבודה, גם קשרים טובים.

בשנים שאתה מתייחס אליהן העבודה אכן הייתה קשה מאד, אולם השכר והתגמול הכללי היו מצוינים ובעצם חריגים ב"שוק" הישראלי.

הנורמות לפריקת/טעינת מטענים, על פי הסכמי העבודה, היו נמוכות יחסית והפרמיות היו גבוהות.

באוניות שבהן לפועלים לא היה כדאי לעבוד בגלל חוסר אפשרות לפרמיות גבוהות היו עובדים על פי הסדר שנקרא "ג'וב אל פיניש". המשמעות הייתה שפורקים כמות מטען מסוימת והולכים הביתה.
זאב וולק
24/11/2024 09:28:08

עובדים זמניים לאשדוד
מישל ביטון באופוזיציה צעקת שגדי מוכר עובדים.

מישל ביטון מה קרה? פתאום אפשר להביא עובדים זמניים? כשגדי היה בוועד צעקת שגדי מוכר עובדים. מישל אתה רק מדבר, ולא עושה כלום..אתה בכלל לא משפיע.

עמית ושאר ועדים עושים ממך צחוק. תמשיך להתעסק בהנחות לעובדים... זה מה שאתה יודע
רמי
24/11/2024 07:49:51

הופסקו העיצומים בחיפה
ההסתדרות היא בדיחה

ידין וההסתדרות תוקעים כבר מעל שנה וחצי את עובדי תעבורה ימית אשדוד בנושא הסכם המסגרת והבונוס. אבל בחיפה הם פתאום יודעים לעבוד.

חבל שהועדים שם לא שמים להסתדרות קו אדום ואומרים לה בצורה חד משמעית, או שנקבל או שההסתדרות תבין מה זה עובדים ממורמרים.
ימאי
22/11/2024 14:38:39

הסכם קיבוצי במפעלי תובלה
ידין דופק את אשדוד

ידין וההסתדרות תוקעים כבר מעל שנה וחצי את עובדי תעבורה ימית אשדוד בנושא הסכם המסגרת והבונוס.

חבל שהוועדים שם לא שמים להסתדרות קו אדום ואומרים לה בצורה חד משמעית, או שנקבל או שההסתדרות תבין מה זה עובדים ממורמרים, על ידי מעבר להסתדרות הלאומית כגוש אחד, אולי עם תעבורה ימית חיפה.

כך נשיג שני דברים, ההסתדרות תצא מייצוג המחלקות ששולטות בתעבורה הימית בנמלי ישראל ונפגע במעמד ההסתדרות.

ההסתדרות כבר שנים פוגעת בתעבורה ימית אשדוד, זה התחיל בחולשה המופגנת במינוי העובדים לדירקטוריון ועכשיו ממשיך בהסכם.
ימאי
22/11/2024 14:36:33

"השלכות הרסניות על המשק"
המון תגובות מטופשות

התור ממש אינו באשמת הנמלים ו/או העובדים, לכול נמל יש רציפים ייעודיים לפי סוגי מטענים, המנופים מתאימים, תשתיות מתאימות, לכן כשמגיעות במכה אחת כמות אוניות מאותו סוג, לדוגמה תפזורות, נוצר צוואר בקבוק.

לא ניתן לפרוק תפזורת בנמל שאינו מוכן תשתיתית לכך, ההשקעה גדולה בשביל פעם בתקופה.

נוצר צוואר בקבוק בגלל שהיו חברות שלא הסכימו להגיע לישראל ואז מטענים נתקעו בחו"ל, כשהכול השתחרר הן הגיעו במכה אחת, לכך תוסיפו את נושא פריקת המכוניות שעבר מאילת לאשדוד וחיפה, אך בעיקר לאשדוד ותצאו עם עומס תפעולי.
ימאי
22/11/2024 14:32:11

"השלכות הרסניות על המשק"
אליטה בראש סוורים בתחתית

לפני חמישה עשורים, אף אדם נורמלי לא רצה לעבוד בנמלים.

עבודה ידנית קשה שכר זעום שברו את הנשמה ואת הגב.

היום שכר מעולה עבודה בציוד משוכלל עולם הקדמה הגיע לנמלים.

האליטה הבכירה של הענף רוצה להשתלט על כל חלקה שמניבה פירות.

ואז הם החליטו לשבור את המונופולים מהסיבה שהם רוצים לאכול את הפירות לבד.

לרוב הם הצליחו, נמל המפרץ, נמל הדרום, מספנות ישראל, נמל חיפה המפורק, נמל אילת המושבת...ועשרות דפואים מסביב

נשאר רק דורבן עיקש ומרדן שמפרק להם את הצורה. נמל אשדוד.
אחד שאבא וסבא וסבא רבא עבדו בנמל
21/11/2024 14:32:49

"השלכות הרסניות על המשק"

הכל בגלל הנהלה כושלת בנמל אשדוד שרק מחפשת יחצנות אבל לא פותרת דבר, זה ידוע לכולם אבל אף אחד לא מזיז את האחראים לנושא כי הם לבטח "יהלומים" -אבל לא לעד ...
זה ש איכפט לו
21/11/2024 10:01:41

"השלכות הרסניות על המשק"
התור בנמלים

גם אם יפתחו עוד שישה נמלים, אנחנו נמצא דרך לתקוע גם את זה.

בושה וחרפה שמדינה שיש בה ארבעה נמלים ולפי כל הגיון מסחרי לא צריכים להיות פה יותר מ-2 נמלים גג, יש תור של אוניות מחוץ לנמל. בושה וחרפה.
סצם אחד
21/11/2024 09:54:31

רכבת כזרוע ביטחונית
שיקו דוגמא אישית ועשייה למופת

שיקו היקר, תמשיך להצליח ולהצעיד את הרכבה קדימה במלוא הקיטור. רכבת ישראל קיבלו מנהיג אמיתי
עובד נמל
21/11/2024 09:27:55

"פרקנו פי ארבעה ביטחוניות"
כמה טוב שהנמל שייך למדינה

יו"ר הדירקטוריון והנהלת הנמל. אתם עושים עבודת קודש, למדינה ולחוסנו של צה"ל. מברכים אתכם. כל הכבוד!
אחד שיודע להעריך
20/11/2024 10:38:48



כניסה למנויים
שם משתמש:
סיסמא:
במקרה ששכחתם את הסיסמא - לחצו כאן

אם טרם נרשמת בעבר, לחץ כאן להצטרפות



אני מנוי אבל אינני מצליח לקרוא כתבות, למה?
זה סימן שהקוקיז במחשב שלך חסום

איך למנוע חסימת עוגיות? ומה זה קוקיז?

עוגיות cookies (לפי האקדמיה ללשון: קוקית) היא מחרוזת אותיות ומספרים המשמשת לאימות, ולסיוע בגלישה כמו שמירה של העדפות הגולש.

המחרוזת נוצרת על ידי השרת שמעביר אותה אליכם לזיכרון המחשב. ברוב האתרים היותר משוכללים יש צורך באותן עוגיות, למשל למנוע את הצורך בהזנת שם משתמש וסיסמא בכל כניסה.

מה צריך לעשות?

לדפדפן יש אפשרות למנוע שימוש בעוגיות. לא תוכלו לגלוש באתר ללא עוגייה שלכם. כדי לפתוח את החסימה, עליכם לנהוג כדלקמן:

1) פתחו את הדפדפן שלכם (התוכנה של הגלישה ולא של הדואר)
2) במחיצה העליונה לחצו על כלים או TOOLS
3) בתחתית החלון שנפתח לחצו על אפשרויות או INTERNET OPTION
4) בחרו את המחיצה של פרטיות או PRIVACY
5) במרכז החלון שנפתח יש ארבעה לחצנים, השלישי הוא מתקדם או ADVANCE לחצו עליו
6) בחלון הבא עליכם לסמן את האפשרויות שמתירות לעוגיות להשתתף בגלישה, ראו תמונה כאן


לא הצלחתם? כאן יש הסבר מפורט ורחב יותר









כניסה למנויים








למגזין הדיגיטלי




טלפון 03-5753070


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
מילון ימי מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

                                     

הצהרת נגישות





©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.