המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה













מדורים




טוקבקים
גם החיות חיכו בחוץ

משוררת הלאומית שרית חדד סיכמה את זה הכי יפה וברור בזמנו...
הגורר המשורר
25/2/2025 08:27:16

גם החיות חיכו בחוץ
הזוי

ההנהלה הזו לא כשירה להחזיק במונופול איזורי. חוסר הבנה בתחום הימי או בתפעול.

בדקנו קצת על המנכ"ל והוא ממש לא היה הבחירה הראשונה והשנייה.

אנשי כספים לא מבינים תפעול וכל הרעיון של להוציא כספים על בעיות תפעול הוא מנוגד לאג'נדת לחסוך כל גרוש לטובת הבונוס השנתי שלהם.

פעם היה מנדי... פעם היה ננדי... היו זמנים בהוליווד...
בעל מטען
25/2/2025 07:51:46

גם החיות חיכו בחוץ
פשוט ביזיון

המנכ"ל הנוכחי הוא פשוט בושה לכל מי קורא לעצמו מנהל. אין יום שהסירה לא מושבתת ובמקום לדאוג לחלופה קבועה ובינתיים להביא את כל בעלי המקצוע הנדרשים בכדי שיפרקו אותה לגורמים ויסדרו פעם אחת ולתמיד - הוא משחק בכספי הלקוחות.

הביתה ועכשיו. כמובן אחרי מנהל הטכני וסמנכ"ל תפעול. אה אופס...אין כזה... מונופול עלק. בושה לענף. בושה.

רספ"ן וחנ"י התערבותכם המיידית נדרשת. בושה!!!!
סוכן
25/2/2025 07:42:23

גם החיות חיכו בחוץ

המנכל צריך ללכת הביתה ועכשיו!, אפילו התנצלות ללקוחותיו לא הוציא. מי ישלם על הנזקים? צריך לדרוש הנחה מיידית של 50 אחוז על החיובים של מח תעבורה ימית.

רספ"ן נא לפעול מיידית 


מנהל
25/2/2025 07:08:14
לאפשר לנתב לעבוד עד 70

ומי אמר שהנתבים רוצים להמשיך לעבוד עד גיל 70?

מר לוי, מתי בפעם האחרונה יצאת עם נתב לבצע הכנסה של אונייה גדולה לנמל?
נתב בדימוס
25/2/2025 07:01:52

סידור לסדרנים
אייל מכרת עובדים, כשהיית ועד

אייל מכרת עובדים כשהיית ועד ועכשיו אתה מוכר כמנהל עבודה. הכל למען אינטרסים צרים שלך ושל חברים שלך
דוד
25/2/2025 06:52:34

לתלות הסכם במסגרת
עובדי נמל חיפה מכרו אותכם

על מה מלינים עובדי נמל חיפה? הסתדרות מכרה אותנו, ועכשיו עושה שרירים ורוחות מלחמה.
נדב
25/2/2025 06:49:35

הקלות ביבוא מכוניות
לאן נעלם דן מוזס?

מקווה שיחזור לכתוב. הטור שלו חסר לי
משה כהן
24/2/2025 20:26:02

מספנות מתכננות גרעין
לימאי המבין

ברור שאני לא יודע על מה אני כותב ואני נסמך על ימאי שמבין בתחום ומתקן אותי.

כור היתוך וכור ביקוע שניהם "גרעיניים". אחד מבקע איזוטופ אורניום והשני ממזג של אטומים של מימן להליום.

כור ביקוע זמין כמעט מאז מלחמת העולם השנייה (פצצת אטום) וכור היתוך אנחנו עוד רחוקים ממנו. מקווה שהימאי המבין רכש חליפה שמגינה מפני קרינה מייננת.
חנוך ויניקמין
24/2/2025 19:19:55

כיתת הכוננות מתרחבת
זה אותו ברנרד

שהיה ממונה הבטחון בזמן הפיגוע הגדול בנמל?
ימאי
24/2/2025 18:07:04

הקלות ביבוא מכוניות
מירי רגב היא שרה כושלת בהכול

ברור שכול מה שהיא עושה מונע מתוך טובה אישית, אני בטוח שאם תתבצע חקירה ימצאו שיש לה קשר עם יבואן כזה או אחר ובכך היא מונעת תחרות.
ימאי
24/2/2025 18:03:40

מספנות מתכננות גרעין
חנוך כותב ולא מבין מה הוא כתוב

מדובר על כור גרעיני ולא על כור היתוך קר, שני דברים שונים לחלוטין
ימאי
24/2/2025 18:01:19

מספנות מתכננות גרעין
נחום אתן לך זווית נוספת

כורי היתוך הן פנטזיה בת 70 שנה שמושקעים בה טריליונים. כ-ו-ל-ם יודעים שזה הגביע הקדוש. כולם מבינים את התורה.

כולם נכשלים. ההסבר פחות חשוב אבל במשפט אחד צריך ליצור סביבה דומה של השמש = טמפרטורה ולחץ לכל הכיוונים. איזי סייד. יוק

כל 30 שנה בא מומחה ואומר שאוטוטו תוך 30 שנה. בינתיים המון יחצנות כי העיתונות לא מבינה מה מוכרים לה. סטרטאפ של כמה מיליונים יביא פיתרון כשהמתקן עולה 200 עד חצי מיליארד דולר?

אבל אם נתפרע ונניח שההערכה שלך של 20 שנה נכונה. לא שווה לשים כור ביקוע מבוסס תוריום באונייה ל-20 שנה? מי צריך יותר?
חנוך ויניקמין
24/2/2025 13:09:35

מספנות מתכננות גרעין
תן קפיצה נוספת

יש היום בכולם כולו כ-50 מיזמים לפיתוח מנועים גרעיניים מסוג היתוך שלא רק שאין בהם פליטות, אין בהם סיכוני פיצוץ וכמובן אין קרינה מסוכנת.

גם בארץ יש סטרטאפ בנושא זה: NT-TAO יש להניח שמי שיבנה ספינות עם מנועים גרעיניים סטנדרטים (ביקוע) יאלץ לגרוט אותם בגיל צעיר עם הופעת המנועים מסוג היתוך. (עניין של 10 עד 20 שנה).
נחום גנצרסקי
24/2/2025 11:04:32

שוב סירת נתב מושבתת

תפסיקו לריב. ההנהלה תמיד אשמה. לא הש"ג. הנהלה.
היודע שלא יודע שמכיר
24/2/2025 12:32:43

מסילת השלום לעזה
שתי הערות לפסולת בניין

קבלני בניין שמשליכים פסולת בהיקף גדול מסתכנים לא רק בעונשי מאסר חמורים, אלא גם בכך שהמדינה תחרים את המשאית שלהם.

אמנת ברצלונה להגנה על הסביבה הימית ואזורי החוף של הים התיכון אוסרת על שפיכה של נוזלים, חומרים וטיפשים לים.

זוכרים שבנמל חיפה נשפכו גרעיני חיטה מהחופן לים. הדגים חגגו והפקחים התחרפנו. על אחת כמה וכמה מיליוני טונות של פסולת בניין.

יאללה רדו מהרעיון.
חנוך ויניקמין
23/2/2025 21:05:53

מסילת השלום לעזה
פיתוח עזה

השימוש הכי יעיל של הריסות עזה הוא הרחבת שטח הרצועה על ידי שיקוע כל ההריסות בים. כמה דחפורים גדולים מסוג קומטסו או קטרפילר (D12) יכולים להגדיל את שטח הרצועה באחוזים משמעותיים, בזמן קצר יחסית, ולפנות את השטח לתכנון ובנייה מחדש. כל זאת בהנחה של "תכנון רציונאלי".
דוד רוזן
23/2/2025 17:46:57

מסילת השלום לעזה
מעריך את התיחסות המטען

1. מה יעשו עם ההריסות? יש מספר אפשרויות. אבל ימים יגידו. 2. הרציף האמריקאי היה מלכתחילה יומרה טיפשית והוא היה רציף צף ללא שובר גלים.
נחום גנצרסקי
23/2/2025 16:51:44

שוב סירת נתב מושבתת
שוב סירת נתב מושבתת

לכותב המתכנה אחד שיודע. ענית כביכול לשאלתי. מסב תשומת ליבך שהבעתי דעה. לא שאלתי כול שאלה. איני מסכים עם קביעותיך שהחברות הפרטיות מקלות ראש בבטיחות לעומת עובדי הנמלים, כמו גם עם דעות אחרות שלך, אלא אם תביא דוגמאות.

אתה שואל האם הייתה הוזלה בעלויות? בוודאי שכן. התחרות בין חברות הסוורות הפרטיות ובין הנמלים על איכות השירות והעלויות הביאה להוזלות.

ייתכן שההוזלות אינן מגולגלות במלואן לכיס הלקוחות. ייתכן שחלקן נשארות בקופות הנמלים, אולם העלויות קטנו.

שבוע טוב
זאב וולק
23/2/2025 15:20:39

"אין דרך חזרה"
מה נותר חוץ ממכוניות?

מכולות נדדו דרומה. מתכות נדדו למספנות. טרמינל נוסעים בינתיים רק בתוכניות. נדל"ן בשרטוטים. אז מסבים ערוגות למכוניות. בראוו!
דוד רוזנבלט
23/2/2025 14:11:51

מסילת השלום לעזה
נחום אתה צודק!

לשנינו אין ידע בבניית שוברי גלים, אבל לי יש יתרון עליך. אני יודע את מי לשאול. מי שבנה יותר משובר גלים אחד.

עוד נקודה: טכנולוגיה אינה משנה את חוקי הפיזיקה. לגל יש אנרגיה קינטית ואם אין מסת גוף הולמת מביאים אמריקאים לפנות את הגרוטאות.
חנוך ויניקמין
23/2/2025 13:35:12

"אין דרך חזרה"
ירידה בפעילות? אולי רק במכולות.
.
נחום גנצרסקי
23/2/2025 11:46:58
מסילת השלום לעזה
תוכנית ביידן מול תוכנית פוטין

למיטב ידיעתי, תוכנית ביידן לנתיב משולב מהודו לאמירויות , סעודיה ירדן ישראל ים תיכון ואירופה  היא לא נגד התוכנית הסינית של יוזמת החגורה והדרך אלא מול היוזמה הרוסית לנתיב  שגם הוא מתחיל בהודו לדרום אירן ומשם ברכבת למוסקבה ולאירופה.

בשני המקרים המפסידה העיקרית היא מצרים שתי התוכניות עוקפות את התעלה.

גם הגשר היבשתי  בארה"ב מהחוף המערבי למזרחי נועד בתחילת דרכו לעקוף את תעלת פנמה בדרך מהמזרח  הרחוק לחוף המזרחי של ארה"ב ולאירופה במקום קווי המטוטלת...

נחום גנצרסקי

נ.ב למיטב ידיעתי לא המטען ובוודאי לא אני מומחים בבניית שוברי גלים. יש היום טכנולוגיות שונות לבנית שוברי גלים אבל זה לפעם אחרת
נחום גנצרסקי
23/2/2025 11:44:27

שוב סירת נתב מושבתת
תשובה לזאב

לשאלתך חד משמעית כן. אנחנו עדים יום יום להתנהלות של חברות פרטיות המבצעות פעילות ימית דומה והכשלים הטכניים החיסכון בכל פינה ע"ח בטיחות ורק בעבור רווח תפעולי יוצרות לא פעם מצבים לא נעימים ולעיתים מסוכנים מאוד. אנחנו רואים "תחרות" יום יום ראית הוזלה כלשהי?
אחד שיודע
20/2/2025 09:02:31

תחזיקו אותנו

בתחת שימוש. רק הלאומית. לזעזע קצת את השומן בצמרת ההסתדרות הכללית. אולי כשיעברו כל הנמל - יבינו
לאומית בלבד
20/2/2025 07:43:18

גיוס נהגים זרים
פתרון רע

נהגים זרים יפתרו בעיה נקודתית, אבל לטווח ארוך רק יעמיקו את הבעיה כי נהגים זרים יעבדו בתנאים פחות טובים ובשכר יותר נמוך. דבר שיפגע בטווח ארוך בכניסת אנשים לתחום ויעמיק את המחסור בנהגים.

ראינו מה קרה לחקלאות במלחמה האחרונה עם המחסור בעובדים זרים. כבר היום יש בעיה לצה"ל בגיוס נהגים בשעת חירום.

הפתרון צריך להיות יותר יצירתי
מנואל
20/2/2025 15:27:55

שוב סירת נתב מושבתת
שוב סירת נתב מושבתת

לכותב המתכנה אחד שיודע. ציינת כי: "החברה מקבלת לאט לקבל צביון של חברה ממשלתית מסודרת מתוקנת ואיכותית".

המילים: "חברה ממשלתית", או "חברה בבעלות ממשלתית", מראש מבהירות כי בהשוואה לחברה פרטית שהייתה פועלת באותו תחום, בתנאי תחרות, מבהירות כי חברה זו תהייה משמעותית פחות: "מסודרת, מתוקנת ואיכותית".

הסיבות ברורות וידועות. הלוואי ויצליחו באמת להביא חברה זו ליעילות ואספקת שירות מיטבי.
סופ"ש נעים

זאב וולק
20/2/2025 10:17:12

דיווידנד של 55 מיליון
קודם מכרתם את את הנמל, עכשיו יש טענות?

נמל בידיים פרטיות. הסתדרות ועובדים הסכימו. עכשיו תפסיקו לבכות ולנהל את הנמל

יש בעל הבית בנמל, מי שלא מתאים לו מוזמן ללכת הביתה
רמי
20/2/2025 08:11:28

שוב סירת נתב מושבתת
כלים מיושנים ועבודה בקצב גבוה

כל הממורמרים שמנסים השכם וערב ללכלך על עובדי ומנהלי תעבורה ימית לרבות מנכ"ל איכותי ואמין זה לא יעזור לכם.

אוניות ימשיכו להכנס ולצאת 24/7, מכונאי ראשי עושה לילות כימים על מנת להעמיד ציוד ישן ובלוי לאתגרים התפעוליים הגדולים.

בקרוב מאוד יהיו סירות חדשות וגוררות מתקדמות ביותר כדי לתת שירות יעיל ובטוח לכלל המשתמשים.

מנכ"ל החברה מסדר עוולות של מנכ"לים קודמים שכשלו. החברה מקבלת לאט לאט צביון של חברה ממשלתית מסודרת, מתוקנת ואיכותית. אז...שלא יעבדו עליכם!!!!
אחד שיודע
20/2/2025 05:18:17

שוב סירת נתב מושבתת

מח' תעבורה ימית חיפה (וגם אשדוד): מונופול אזורי שמשתין מהמקפצה על הלקוחות. מנכ"ל כושל שבא להעביר את זמנו

ציוד תקול שלא מטופל כמו שצריך, צוות שחוק שלא אכפת להם דבר

שירות ירוד וכושל ואף אחד אינו לוקח אחריות.

לאור הנ"ל מח תעבורה ימית צריכים לזכות ב-50 אחוז מהתעריף את הלקוחות.
אחד ש דורש !
19/2/2025 18:12:06



כניסה למנויים
שם משתמש:
סיסמא:
במקרה ששכחתם את הסיסמא - לחצו כאן

אם טרם נרשמת בעבר, לחץ כאן להצטרפות



אני מנוי אבל אינני מצליח לקרוא כתבות, למה?
זה סימן שהקוקיז במחשב שלך חסום

איך למנוע חסימת עוגיות? ומה זה קוקיז?

עוגיות cookies (לפי האקדמיה ללשון: קוקית) היא מחרוזת אותיות ומספרים המשמשת לאימות, ולסיוע בגלישה כמו שמירה של העדפות הגולש.

המחרוזת נוצרת על ידי השרת שמעביר אותה אליכם לזיכרון המחשב. ברוב האתרים היותר משוכללים יש צורך באותן עוגיות, למשל למנוע את הצורך בהזנת שם משתמש וסיסמא בכל כניסה.

מה צריך לעשות?

לדפדפן יש אפשרות למנוע שימוש בעוגיות. לא תוכלו לגלוש באתר ללא עוגייה שלכם. כדי לפתוח את החסימה, עליכם לנהוג כדלקמן:

1) פתחו את הדפדפן שלכם (התוכנה של הגלישה ולא של הדואר)
2) במחיצה העליונה לחצו על כלים או TOOLS
3) בתחתית החלון שנפתח לחצו על אפשרויות או INTERNET OPTION
4) בחרו את המחיצה של פרטיות או PRIVACY
5) במרכז החלון שנפתח יש ארבעה לחצנים, השלישי הוא מתקדם או ADVANCE לחצו עליו
6) בחלון הבא עליכם לסמן את האפשרויות שמתירות לעוגיות להשתתף בגלישה, ראו תמונה כאן


לא הצלחתם? כאן יש הסבר מפורט ורחב יותר









כניסה למנויים








למגזין הדיגיטלי




טלפון 03-5753070


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
מילון ימי מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

                                     

הצהרת נגישות





©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.