בהגעה לנמל חיפה ובמיוחד לנמל המפרץ אין שום הבדל בין אונייה של 18,000 לאונייה של 24,000 חוץ מרוחב האונייה בעוד 2.5 מטרים.
השוקע זהה בשני הגדלים והאוניות נמצאות בהדחק דומה לאחר שבכל מקרה פרקו את מרבית המטען שלהן בנמלי אירופה.
כך שגם ההדחק הגדול יותר של אונייה בגודל 24K (250,00 טון) אינו רלוונטי כשהאונייה רחוקה מלהיות מלאה. כך בדיוק גם לגבי שטח המפרש של האונייה הזהה לחלוטין בשני הדגמים (18 ו-24) ובמיוחד במצב הטעינה כפי שתואר.
כשלא רוצים, לא יעזור שום דבר ולצערנו אין היום שום סמכות מקצועית שיכולה להתעמת מול החסם הזה.
מדהים איך נמל אשדוד שהיה פעם הנמל "האתגרי" ביותר בישראל מבחינת הניתוב ובעיותיו, הפך להיות הנמל המוביל בהיבט המקצועי כולל הכנסת אוניות של 24,000 על בסיס כמעט שבועי בנמל עם נתונים פיזים גרועים בסדרי גודל מחיפה.
כפי שסיפרו לכולנו לפני כמה שנים, נמל המפרץ כולל מעגל הסיבוב בנמל, תוכנן ונבנה בעבור אוניות בגודל הזה וכל הניסיונות המוכרים היטב מהעבר לעצור את הקידמה בנמל חיפה לא יעזרו.
פשוט הבכורה תעבור לאט לאט לאשדוד כפי שרואים את המגמה שכבר מסתמנת בנושא המכולות ולא מעט בזכות איכות התעבורה הימית בחיפה מול אשדוד, הן מבחינת מזג האוויר והן מבחינת גודל האוניות.
המצב כפי שנראה כרגע הוא של של חברה ללא אבא, אמא, דין ודיין וכולנו (המשתמשים) כמובן חוששים להזדהות בתלונותינו כדי לא לחטוף מזעם ונקמת עובדי החברה, גם נקודה שהיא חלק מהבעיה בחיפה.