סטופפורד הוא בהחלט אישיות מעניינת ועשירת ידע וניסיון. אני מסכים עם דעתו שהיום "שם המשחק" הוא ארגון וניהול מתמיד ולאו דווקא התמודדות עם תהפוכות של מחזוריות. חבל רק שעקרונות הארגון שלו לא קיבלו יותר התייחסות בכתבה.
בעידן שבו אירועים כמו מיצרי באב-אל-מנדב, הבצורת בפנמה, השפעות ההוריקנים, חשש משביתות וצפיפות בנמלים, מהפכות במבנה הבריתות במכולות, ועוד, מכתיבים מהלכים מורכבים, ולעיתים גם החלטות מהירות עתירות הון.
מבלי להיכנס לניתוחים עמוקים, אפשר לציין כמשל את מערכת חכירת האניות, שהיא גורם על וקריטי בתפעול הספנות, וההחלטות היומיומיות לגביה (מועדים, אופציות, שותפויות ועוד) קובעות במידה רבה את עתיד חברות הספנות. חברת צים לדוגמא, מפגינה אפקטיביות ראויה לשבח בתחום זה.
יורם זבה