האונייה נכנסה ל-Parametric Rolling, המצב/מונח מורכב משלוש תנועות שחוותה האונייה:
1.Rolling- אלו הם טלטולים רוחביים,
2.Pitching-אלו הם טילטולים אורכיים,
3.Yawing-סבסוב,
הפרמטריק רולינג הוא שילוב של כול השלוש.
אוניית מכולות "סובלת" קשות מגלים הבאים אליה מהרבעים האחורים, ולפעמים גם מהירכתיים, האונחה יכולה להיכנס לטילטולים קשים ביותר, והדבר הראשון שיקרה לה, שתאבד מכולות.
כול רב חובל המפליג בים ביחוד במכולות חייב להכיר את התופעה, איך לטפל בה, ואיך לא להגיע אליה, שתי אפשרויות להמנע, או להקטין, האחת הורדת מהירות, והשנייה שינוי קורס) כיוון האונייה.
מלבד זאת הוזכר כאן עניין המשקלות, באוניית מכולות הפלנרים) מתכנני הטעינה (לא יכולים לטעון איך שבא להם, ויש חוקים, אחד מהחוקים הוא Stack Load Overload, הכוונה לעמודה העומדת על הסיפון במקרה שלנו
המשקל שלה מוגבל לפי ספר היציבות, אסור לטעון מכולות כבדות יותר בסה"כ הטעינה של העמודה, מכסה המחסן, או העמוד שעליו (מעל מעבר הסיפון) עלולים לקרוס כלפי מטה.
מעבר לכך, ככול שעולים בגובה, והיום מטעינים 10/11 מכולות בגובה עמודה במחסנים, ו-12 מעל הסיפון, פוחת משקל המכולה מזו שמתחתיה.
מעבר לכך, מוטות הקשירה של המכולות, והטוויסט לוקס (סנדלי נעילה בין מכולות), מוגבלים למשקל מותר של מכולות
ולכן שילוב של כול הבעיות שהוזכרו כאן יצרו קריסה של מכולות, והפלתן לים.