עופר שלום. בגוף הכתבה נרשם שמדובר במכולת קירור. גם דווח שחברת הספנות היא Salamis
אכן לא צויין אם התווסף גנרטור אם לאו - אבל נקודה זו כלל לא רלוונטית לשורש הבעייה.
ציינת שאין היגיון בהובלה זו מליטא דרך סלוניקי לחיפה, אך קיימות 2 סיבות מאד הגיוניות לכך.
א. אורך חיי המדף של המוצר המיובא קצר מאד - מכאן שקיצור המסע הימי של האנייה ל-3 ימים בלבד הוא קריטי. משרד הבריאות מאד מקפיד על כך והיבואן חייב להשתמש בשירות זה על מנת לאפשר את היבוא של המוצר המדובר.
ב. שווי הטובין במשלוח כזה גבוה מאד. מכאן שעצם ביצוע הובלה משולבת יבשתית וימית (יקרה ככל שתיהיה) מתיישבת היטב אל מול עלויות ההובלה שהשפעתן על עלות המוצר אינה מהותית כלל.
משתי סיבות אלה בחר המוביל לטעון את המכולה בסלוניקי וזאת מבלי שאכיר כלל את הנושא.
הפסילה של המכולה על ידי משרד הבריאות נובעת מאי התאמה במסמכים ולא מכשל במערכות הקירור.