פרילאנסר וחברת שילוח היה ומהווה תמיד בעיה. מסיבות רבות מאוד. בעיקר כאשר חברת שילוח מתנהלת בסגנון "ישראלי" ממוצע ורבות מתנהלות כך, לפראילאנס יהיה קשה עד בלתי אפשרי לראות רווח אמת בתיק.
לכן חלקו הוא די ערטילאי. חברות שילוח עושות המון פעולות - רובן לא הגיוניות, אבל הגיוניות למי שעושה אותן- ומערפלות את נתון הרווח.
צריך להבין- חברת שילוח היא גם מעין בנק, לא חוקי אבל בנק, ללקוחות שלה. אסור לה לפעול כך אבל היא פועלת כך מעשית.
וכסף, עולה כסף. מתחלקים עם הפרי לאנס ברווחי ההון מהלקוחות שלו? לא ממש, אי אפשר לחשב את זה מעשית, אבל מקזזים לו הפרשי שער שאפשר וגם שאי אפשר.
רווחי ההובלה, שהם יחסית "יבשים" מעשית וקלים לבדיקה, נעלמים בהרים של חיובים, שערים ותשלומים. פרי לאנס שלא רוצה צרות רצוי שיסגור מראש את כל הפינות וגם אז ירגיש דפוק.
הוא לא בהכרח הדפוק רוב החברות אין להן אינטרס לפגוע בהכנסותיו, ממש לא, פשוט יש להם הנה"ח די דפוקה.
האמת? הם לא ממש מבינים שיש להם בעיה כי חברות שילוח עובדות בשיטת "כדור השלג המתגלגל קדימה" שרוב החברות הישראליות עובדות.
(אין ממש כסף- מגלגלים את המחזור ומקווים לטוב ).