המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה













מדורים




טוקבקים
מסדר יומי
תשתית

דחוף. לכנס את ועדת הכלכלה ולבטל מיידית את הטבת התשתית שהנמלים קיבלו בזמנו. ובא לציון גואל.
יגאל
26/9/2024 11:00:51

ירידה ביבוא מלט
לא פלא.

לא פלא, הפסיקו לבנות מנהרות בעזה.
גדי
26/9/2024 09:45:46

אי אפשר לעצור אותה
מגמות צי גלובליות

לפי אלפאלינר מהיום ל-MSC צי חכור בנפח 2,975,932 TEU. אין ספק שחלק ניכר מהצי בבנייה יחליף את את הנפח החכור. מכאן שנפח ההפעלה העתידי של MSC יכלול מרכיב גדול יותר של צי בבעלות והיקף הצי יגדל בהתאם.

זה לא מוריד מסדר היום את השאלה, האם יהיה צורך בנפח מצרפי עתידי, עצמי וחכירה, של כלל התעשיה? בהנחה שתעלת סואץ תיפתח, ומגמות סחר צפויות - כלל לא בטוח.
DAVID
25/9/2024 14:58:22

המפרץ סירב לקבל את 7 ו-8
המטען לא צריך לתהות

ירי טילים על חיפה לא יפסיק את הפעילות בנמל בדיוק כמו שירי טילים על אשדוד בעבר לא סגר את נמל אשדוד אלא יצר הגבלת חומ"סים מוגברת.

אל למטען לתהות ולחשוש, השאירו את הספנות לספנים ואת נושאי הביטחון לאנשי הביטחון.
החייל
25/9/2024 13:27:29

חנ"י: לסלק מכוניות מהנמלים
נגיסה ועוד נגיסה

כבר ב-2005 ברפורמה הראשונה סוכם שרשות הנמלים דאז תפורק מתפקידה הנמלי ותהפוך להיות חברת נכסים דלא ניידי בלבד. כאשר שינו את השם ל"חברת נמלי ישראל" הזהרתי מפני התהליך הצפוי שחנ"י תהפוך למעין חברת על לנמלים.

הנה התחזית הזו קורמת עור וגידים. צריך להחזיר את חני למקומה. חברות הנמלים אינן כפופות אליה.

ובלי קשר לתפקוד הנמלים צודק יו"ר חברת נמל אשדוד.
נחום גנצרסקי
25/9/2024 13:16:13

חנ"י: לסלק מכוניות מהנמלים
קשה להאמין . אני מקווה שלא יפטרו את צדוק ואת טיקו

מנכ"ל חנ"י ומנכ"ל רספן אנשים ראויים. כל אחד יאמר זאת. לגבי המכוניות מה לגבי הסיכון הסביבתי? התלקחות התפוצצות.

אכן המכוניות משבשות את הפריקה בנמלים. אולי מישהו יעשה חשבון כמה עולה החניון לבנות לתחזק וכמה חנ"י מקבלת עליו?

מי צריך כמות מכוניות שכזאת? לי אין הכלים לתשובות. ברור שהמטען הכללי והצובר סובלים קשות. הולכים לקראת המתנה בחות של שבועות.

שנה טובה רלי 0544210127
רלי נורמנד
25/9/2024 09:12:11

חנ"י: לסלק מכוניות מהנמלים
ליצנים

לא יאמן כמה שבכירים במדינה (מנכ"לים, יו"רים, סמנכ"לים) חסרי יכולת והבנה בתפקידים שהם נמצאים. כולם מינויים פוליטיים של שר כזה או אחר ויכולת שלהם לנהל הם אפסית. פשוט פשע.
יבואן
25/9/2024 07:29:45

חנ"י: לסלק מכוניות מהנמלים
שניידר, קיבלת תשובה בענין מרספ"ן
המרוגז
25/9/2024 07:02:24
חששו והלכו
אם כבר אז כבר

"שגרירות סין בישראל קראה לאזרחיה לעזוב את ישראל בהקדם האפשרי בשל המתיחות בין ישראל לחיזבאללה הודיעה השגרירות: "נכון לעכשיו, המצב בגבול ישראללבנון מתוח ביותר, עם חילופי אש תדירים".

יש עוד הנהלה בנמל?
צ'או מאו
24/9/2024 13:09:20

חששו והלכו
אוייבי ישראל

שר החוץ הבכיר של סין נפגש בשולי עצרת האו"ם עם שר החוץ של לבנון וגינה את המתקפות של ישראל "מגנים את הפרות הריבונות ומתנגדים בתוקף לתקיפות חסרות הבחנה נגד אזרחים"

צודק המגיב/ה הקודמ/ת אסור היה לתת נמל לאויבים.
אייל הרוש
24/9/2024 12:53:21

חששו והלכו
לא שכחת משהו, יואב?

יענו מתוחכם המשכתם לעבוד כשהאחרים הלכו הביתה. לא שכחת להזכיר ששר החוץ הסיני אומר: "סין תומכת נחרצות בלבנון, בהגנה על ריבונותה וכבודה הלאומי."

מי שנתן לאויבים נמל שיתבייש.
הנהגת הצופים
24/9/2024 12:46:17

לפרוק מכוניות במספנות
תרוצים חלשים

לכל נמל יש רק תפקיד אחד להעביר סחורה ממוד של הובלה ימית למוד של הובלה יבשתית ולהיפך. כל המגבלות המוטלות על הנמלים נועדו לשמר את הכח בידי גופי השלטון.

שחררו!! תנו לנמלים חופש פעולה. ואם יש רציפים שעדיין לא משויכים לשום מפעיל. צאו למכרז למציאת מפיל. בלי הגבלות על סוגי מטען, כמויות מטען וכד.

שנה טובה ומוצלחת יותר

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
24/9/2024 09:21:43

חששו והלכו
המסכנים בנמל המפרץ

מסכנים עובדי נמל המפרץ, הסינים הכריחו אותם להישאר בעבודה. ידענו שהנהלה סינית זו הנהלה אכזרית אבל יש גבול.
הצופה
24/9/2024 08:35:40

נפילה חופשית
מידע מעניין אבל מבלבל

זה שדמי ההובלה משתנים למטה- זה נכון, אבל הפירסום מבלבל את הלקוחות....שמצפים למחירים מהתקופה לפני שהעולם השתגע...אז אין...זה עדיין הזוי ברמות שרק חברות ספנות שיכולות גובות...

בנוסף- אנשים מחפשים היום מחיר לחודש הבא "שהמשלוח מוכן" - אין חיה כזו...חברות הספנות- מתמחרות כל מכולה ע"פ מתכונת שררק הן יודעות- ואם קיבלת מחיר למכולה לאוניה מסוימת- והמכולה לא עלתה מסיבות רבות שקיימות היום- המחיר עשוי להשתנות מהותית להפלגה אחרת..

למה? כי הן יכולות וזה השוק... מתי תקבלו מחיר לתקופה? אם המשלח שלכם לוקח חגורת ביטחון עבה (לו) ונותן מחיר לתקופה.... אין לו ברירה-אין לכם ברירה...

ושימו לב- מחיר- יהיה "סגור" רק עם בוקינג, וגם זה בתנאי שהאונייה לא תדלג, תגיע ותעמיס, או שלא יבוא לקוח מיואש שישלם מה שהם רוצים ויעלה במקומך... ועוד לא הגענו לעניני הדמרג' שזה הפך קופה רצינית לחברות....
משלח
24/9/2024 08:21:10

חששו והלכו

לא הייתי במקום ולכן לא אשפוט, אבל חשבתי שהנמל הוא מפעל חיוני ובשעת חירום אמור לפעול (בכפוף למגבלות). איזה מסר זה שולח ללקוחות?
המגוייס
24/9/2024 06:48:44

חרדת טווח או סע חופשי
תודה למגיבים

תודה על הברכות ואני תקווה שנזכה לשנה רגועה יותר מהשנה שטרם הסתיימה

סעו בזהירות
דן מוזס
24/9/2024 01:40:31

חרדת טווח או סע חופשי
תודה

תודה על הטורים המעניינים. מעניין יהיה לקרוא מה קורה בתחום שאותו אתה מסקר במקומות בהם אתה מבקר (אלא אם זה בארץ או במקום לא מפותח). שנה טובה לך ולפולניה, מאחל לנו הקוראים שתחזור בכוחות מחודשים.
יוגב אלון
23/9/2024 19:49:46

שינויים בתור התפעולי
שינויים בתור התפעולי

כול דעה בנושא קדימויות והעדפות בתור התפעולי תהייה תמיד מושפעת מעיסוקו של הכותב. דעת הכותב תשקף תמיד את הענף ממנו הוא מגיע - מכולות, מטען כללי/צובר, גלנוע, יבוא בעלי חיים, יבוא רכבים וכו'.

דעתו של רלי ברורה ולגיטימית כמובן, כשם שברור שהיא מגיעה מתחום עיסוקו. אין לי ספק שלדעת רלי אניות מטען כללי וצובר יש להעמיד בסדר עדיפות ראשון בתור התפעולי.

עם זאת, קצת מוזר לכרוך את הנתונים שהוא מביא עם העלאת אינפלציה כללית במשק שמביאה התייקרות בערך הדיור. זו טענה שמתאימה כמעט לכול תנועה שמתבצעת במשק. למשל, כול עיכוב בלתי מוצדק בשחרור מטענים ויש אין סוף עיכובים בלתי מוצדקים בשחרור מטענים.
זאב וולק
23/9/2024 16:35:40

חרדת טווח או סע חופשי
חרדת טווח או סע חופשי

דן שלום,
מסיר את הכובע בפניך על הידע שלך בכול נושא אליו אתה מתייחס ועל יכולת הבאת המידע לקוראיך.
קורא אותך בנאמנות רבה, למד המון ונהנה מאד.

זאב וולק
23/9/2024 16:21:23

חרדת טווח או סע חופשי
שנה טובה ותודה

הקוראת קבועה מאחלת לך שנה טובה ותודה על הטור שלך.
חנה ברבי
23/9/2024 13:31:03

חרדת טווח או סע חופשי
חופשה נעימה

ממתין לחידוש הסדרה המעניינת
זאב הקייני
23/9/2024 10:55:42

שינויים בתור התפעולי
לתת אקמול למחלה סופנית

הבעיה לא נמצאת בתור התפעולי, ישנם עשרות רציפים פנויים ללא אוניות.

הקצאת ידיים ומשאבים- זו הבעיה המרכזית, ללא שיפור משמעותי בכמות הידיים, נמשיף לאסוף שאריות ונסתובב סביב הזנב.

רספ"ן היה צריך לקבל החלטה משמעותית "אין הקצאת ידיים לאוניות גלנוע", קחו עובדי קבלן.
צופה
23/9/2024 10:20:27

שינויים בתור התפעולי
אוניות מכוניות - גלנוע?

אני מסכים עם רלי, התור התפעולי נותן עדיפות לאוניות גלנוע שבהן המטען יושב על גלגלים ולא שהגלגלים זה המטען עצמו. עובדה לכך היא המכוניות שמגיעות בתוך מכולות ללא קדימות בתור.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
23/9/2024 09:41:19

קשה לכבות מכונית חשמלית
מסוכן?

אם זה כל כך מסוכן, יש לאסור על שימוש במכוניות חשמליות באזור הצפון ובאזור הדרום עקב המלחמה.

תירוצים הזויים למתן חמצן לנמל שאין בו צורך והוא חי וקיים בגלל נוסטלגיה.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
23/9/2024 09:34:30

שינויים בתור התפעולי
קשה להאמין . אני מקווה שלא יפטרו את צדוק

סוף סוף נפל האסימון. אוניית מכוניות אינה אוניית רורו. מטען כללי וצובר הינו צורך לאומי ותשתית לאומית. על פגיעה בה גורמת לפגיעה בביטחון התזונתי וגורמת לאינפלציה והעאלת מחירי הדירות.

תשלומי השהיה לאוניות מכוניות אינן פוגעות במשק. רק בכיסים של עשרה חמשה עשר אזרחים ישראלים. חבל שלשכת הספנות אינה מסכימה עימי.

יש להעביר את כל אוניות המכוניות לסוף התור לחודשים רבים. מירב המכוניות שמגיעות לפי העיתונים הכלכליים מגיעות לצורך מלאי וספיקולציה במחירים.

ריקון מיידי של הנמלים ממכוניות יעלה את התפוקות בעשרות אחוזים. 14 יום אינם מספיקים להורדת דמי ההובלה לארץ. תורכי משלם מסין 50 דולר וישראלי משלם מאה דולר לטון. יפה שעה אחת קודם.
רלי נורמנד
23/9/2024 09:28:51

ארגון משותף לסוכני המכס?
חייב גוף אחד שייצג את כול סוכני המכס בארץ

לדעתי צריך להיות גוף אחד בלבד שייצג את כול סוכני המכס בישראל כדוגמת לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון וכד'. הגוף צריך להיות מקצועי ויהיו בו חברים רק בעלי רישיון סוכן מכס שישלמו דמי חברות שנתיים, יבחרו את היו"ר ויוכלו להיבחר בעצמם.

פשוט להעתיק את המודול של גופים מקצועיים אחרים במדינה ולשכת עורכי הדין היא דוגמא טובה.

כך יהיה ייצוג גם לסוכן המכס ברמה הפרטנית וגם לתאגיד בו הוא עובד או שאותו הוא מייצג והעיקר, השיח והעבודה יהיה מקצועי.

אפשר כמובן לבנות את זה על הגופים הקיימים היום (ארגון התאגידים/ לשכת סוכני המכס).
איציק
23/9/2024 09:22:36

סופר מחזור
סופר מחזור.

סטופפורד הוא בהחלט אישיות מעניינת ועשירת ידע וניסיון. אני מסכים עם דעתו שהיום "שם המשחק" הוא ארגון וניהול מתמיד ולאו דווקא התמודדות עם תהפוכות של מחזוריות. חבל רק שעקרונות הארגון שלו לא קיבלו יותר התייחסות בכתבה.

בעידן שבו אירועים כמו מיצרי באב-אל-מנדב, הבצורת בפנמה, השפעות ההוריקנים, חשש משביתות וצפיפות בנמלים, מהפכות במבנה הבריתות במכולות, ועוד, מכתיבים מהלכים מורכבים, ולעיתים גם החלטות מהירות עתירות הון.

מבלי להיכנס לניתוחים עמוקים, אפשר לציין כמשל את מערכת חכירת האניות, שהיא גורם על וקריטי בתפעול הספנות, וההחלטות היומיומיות לגביה (מועדים, אופציות, שותפויות ועוד) קובעות במידה רבה את עתיד חברות הספנות. חברת צים לדוגמא, מפגינה אפקטיביות ראויה לשבח בתחום זה. 

יורם זבה
דר. יורם זבה
23/9/2024 09:18:20

היבוא באוגוסט בשיאו
סדרה חשובה

חנוך, סדרת הכתבות על נתוני הנמלים חשובה ואני נעזר בה מאד. תודה
אייל הרוש
22/9/2024 10:08:40

על Blowing ושעבוד ימי
יפה מאד יואב

חילצת את בעלי האונייה מצרות
דוד רוזנבלט
22/9/2024 09:21:29

גולבר: "העובדים סירבו להצעה"
נמל אילת - לתיירות בלבד

זו ההזדמנות להפוך את נמל אילת לבסיס לאוניות נופש מהים התיכון בדרכן לג'דה ואולי פורט סודן.

להעביר את האחריות על הנמל ממשרד התחבורה למשרד התיירות. את השירותים לנמל הדלק ומחסן האשלג/פוספטים להעביר לידי המשתמשים.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
19/9/2024 10:04:27



כניסה למנויים
שם משתמש:
סיסמא:
במקרה ששכחתם את הסיסמא - לחצו כאן

אם טרם נרשמת בעבר, לחץ כאן להצטרפות



אני מנוי אבל אינני מצליח לקרוא כתבות, למה?
זה סימן שהקוקיז במחשב שלך חסום

איך למנוע חסימת עוגיות? ומה זה קוקיז?

עוגיות cookies (לפי האקדמיה ללשון: קוקית) היא מחרוזת אותיות ומספרים המשמשת לאימות, ולסיוע בגלישה כמו שמירה של העדפות הגולש.

המחרוזת נוצרת על ידי השרת שמעביר אותה אליכם לזיכרון המחשב. ברוב האתרים היותר משוכללים יש צורך באותן עוגיות, למשל למנוע את הצורך בהזנת שם משתמש וסיסמא בכל כניסה.

מה צריך לעשות?

לדפדפן יש אפשרות למנוע שימוש בעוגיות. לא תוכלו לגלוש באתר ללא עוגייה שלכם. כדי לפתוח את החסימה, עליכם לנהוג כדלקמן:

1) פתחו את הדפדפן שלכם (התוכנה של הגלישה ולא של הדואר)
2) במחיצה העליונה לחצו על כלים או TOOLS
3) בתחתית החלון שנפתח לחצו על אפשרויות או INTERNET OPTION
4) בחרו את המחיצה של פרטיות או PRIVACY
5) במרכז החלון שנפתח יש ארבעה לחצנים, השלישי הוא מתקדם או ADVANCE לחצו עליו
6) בחלון הבא עליכם לסמן את האפשרויות שמתירות לעוגיות להשתתף בגלישה, ראו תמונה כאן


לא הצלחתם? כאן יש הסבר מפורט ורחב יותר









כניסה למנויים








למגזין הדיגיטלי




טלפון 03-5753070


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
מילון ימי מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

                                     

הצהרת נגישות





©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.