לכול הכותבים היקרים שלום רב, מצר על האשמותיכם על הנתב, על רצונכם לדעת את שמו, על אחריותו וכד'.
המדובר בנתב מצוין, אחד הנתבים הטובים והותיקים בישראל, שאני בטוח כי עשה ככול שביכולתו ע"מ להציל את האונייה מהתנגשות או מנזק, הצרה במצבים כמו אלו, שלא הכול תלוי בנתב, ויש הרבה גורמים הקשורים לעיניין שלא בשליטת הנתב.
אני מאשים את האונייה, שבמצב תחזוקה אופרטיבית גרועה מאד, יצא לי לתמרן את האונייה מספר רב של פעמים בנמל אשדוד, לעיתים תכופות המנוע לא הגיב, ומספר העוגנים שנזרקו היה רב מכול אונייה אחרת.
מלבד זה, עוגנים שנזרקים, אמורים לעצור את האונייה, הנתב נתן הוראה מפורשת לר/ח האונייה לזרוק 2 עוגנים
לא בטוח עד כמה רב החובל תירגל את צוותו במצבי חירום כמו אלו, ואילו המלח שזרק את העוגנים פחד יותר לשבור את המערכת, מאשר באמת לזרוק עוגנים, לסגור את המעצור ובכך להציל את האונייה.
יש גבול למה שנתב יכול לעשות, ובהרבה מקרים מנסיוני, אפילו שפעלנו במסגרת צ'ק ליסט חירום, אי אפשר היה למנוע את התאונה, כמו גם במקרה הזה.
לכול המגיבים במטען יש הזדמנות להתחשבן עם הנתבים, שעושים מלאכתם נאמנה, לא יעזור לאף אחד שינסה ללכלך, עדיין זהו מקצוע קשה מאד, שצורך הרבה תשומת לב, מקצועיות וניסיון רב, אבל נראה שלתלות את הנתב זה הדבר שהרוב שאינו מבין מה התפקיד, רוצה לעשות.