בסוף שנות ה-60 צים ומרסק בחנו את עתיד הסחר בין ארה"ב לבין המזרח הרחוק. ההמלצה של צים הייתה לפתוח שירות מכולות (דבר חדש באותם ימים) או לסגור את הקו הרלוונטי (PSL).
מרסק החליטה על מיקוד באוניות משטחים (כלי ההובלה העיקרי ברכבות ומשאיות באירופה באותם ימים).
מרסק לאור כישלון ההובלה הימית במשטחים (למעט קירור) עשתה חושבים מחדש והסבה את אוניות המשטחים המתוכננות לאוניות מכולה, מכאן האיחור בכניסת מרסק לשירותי המכולות.
אולם כניסתה המאוחרת הביאה אתה בשורה - מרסק היחידה שנכנסה אותה עת בשירות שבועי מדויק. זכורני כי כל יום ראשון ב-08:00 נכנסה אונייה של מרסק לנמל קילונג בטאיוואן. בתחום זה מרסק הקדימה את כולם.
נדמה לי שצים נכנסה אחרונה לתחום השירות השבועי לאחר ששנים רבות שירתה בשירות אחת לשבועיים.
אנקדוטה - אם אינני טועה, צים בשנות ה-80 פרסמה שירות שבועי לרומניה כל 8 ימים... תקנו אותי אם אני טועה..
שנה טובה