כאחד שנמצא בצד השני של אגן הים התיכון- מאמר חזק מאוד, לא הייתי מאמין שמישהוא יכתוב זאת, בארץ. כל הכבוד!!!
היעוץ החינמי הוא בעיה קשה בכל מקום- כאחד שנמצא באירופה אבל דובר עברית, ולמרות שהשוק הישראלי אינו השוק העיקרי של החברה שלי- אנו נוהגים לקבל- במיוחד דובר העברית שלנו (אני) לא מעט שיחות על בסיס שבועי לפעמים- ליעוץ בנושאים שקשורים ליבוא-יצוא או שירותים אחרים בתוך אירופה
יש לנו התמחויות שנדרשות מאוד ללקוחות מחוץ לאירופה (כמו בתוך אירופה) עד כאן הכל תקין אם אלו היו לקוחות קבועים. כי בעבורם הכל.
אבל הרוב הם כאלו שקיבלו "המלצה" ובאים לקבל יעוץ מקצועי- גם אם לא מחייב- וחלקם מספיק ישרים להצהיר שיש להם עמיל מכס ומשלח שלהם שנותן להם אשראי רק שהוא - לא משתף פעולה- ברמה הנדרשת.
הם חפצים ללמוד ע"מ להסביר לו מה לעשות...יש את אלו שבאים בלי לספר שהם "מסודרים" ויש כאלו שמבטיחים "כן כן אתה תעשה לי" וכמובן לאחר ששמעו ולמדו- הולכים ללמד את המשלח שלהם.
יתר על כן- יש כאלו שאפילו מסבירים למשלח שלהם איפה שמעו על זה, והוא- פונה אלנו לבקש הבהרות....בחינם כמובן.
אבל, נכון לזמן מה - ומכיוון שאירופה-זה לא ישראל, אין ארוחות חינם- מי שרוצה יעוץ חייב לשים דמי רצינות שיזוכו מול המשלוח הראשון שלו.
זה דבר נפלא שממיינים מייד את את דורשי שירות החינם מאלה הרציניים.
אם מישהוא מוכן להשקיע ביעוץ בתשלום וללכת לדרכו -אין בעיה, שיבורך. ההרגל הזה חייב להשתרש גם בישראל אם היה למשלחים אוויר לנשימה... אבל בארץ התחרות אוכלת כל חלקה טובה...