אינני מתווכח על הנתונים שהמטען כתב. אבל את הנתונים הטכניים ניתן להתאים לצרכים שידרשו.
בכל מקרה לדעתי החלופה שתיבחר לא תהיה על פי שיקול כלכלי גרידא. בעיות טכניות ניתן לפתור.
אני לא אתפלא אם יהיה לחץ מהמדינות התורמות לפתוח נמל ייעודי לחוף עזה.
40 מיליון טון הריסות לפי משקל סגולי ממוצע בין בטון לבלוקים של 1, אומר שהכנסת כל ההריסות הללו לים בעומק ממוצע של 10 מטר אומר שטח מיובש של 4 קמ"ר.
אם הממוצע הוא 5 מטר עומק נקבל שטח כפול, כלומר סדרי הגודל מספיקים לבנית נימלון ברצועה עצמה.
כשיתחיל השיקום תמצא הדרך להביא את חומרי הגלם ביעילות לרצועה.
מסכים לחלוטין שעל נמל אשדוד להתכונן ברצינות להובלות הללו.
עדיין לא שמעתי הצעות להיכן יפנו את ההריסות. אולי לבנית נמל ייעודי באשקלון?