כתבה מעניינת, וכרגיל כול התעשיה הזו מעוניינת בלתפוס את הנתבים בטעויות, רק חסר בה פרט חשוב אחד-מזג אוויר, כול הארוע של האיחורים המוזכרים לא נבעו מכשל של סירת נתב, אלא כתוצאה מיומיים סוערים שתנועת האוניות בנמל היתה דלילה
מה גם שפעולת האוניות בזמן מזג אוויר סוער היא לשיקולו של הנתב בצורה בלעדית, לא התור התפעולי, ולא בית הנבחרים בארה"ב יקבעו מי יכנס ומי יצא, אלא כאמור ע"פ שיקולו של הנתב בכפוף להרבה גורמים, ביניהם מזג האוויר ובטיחות השייט.
הנתב כאמור לא מחליט על התור התפעולי, אבל מחובתו לוודא שהאוניות הנכנסות לנמל בתור התפעולי נכנסות בצורה בטוחה, ואף רשאי להתערב בתור זה אם סבור שסדר האוניות הנכנסות יפגע בתמרון הכניסה של אוניה זו או אחרת, כלומר שרשאי להעדיף אונייה לרציף מסוים לפני אונייה שהיתה אמורה להיכנס לפני האחרונה מטעמי בטיחות, מיקום, טווח בין אונייה לאונייה, ונתוני האוניות.
חברת הספנות הזרה ידועה בתלונותיה גם על תעבורה ימית אשדוד, ונמלי חיפה, ואשדוד, ולרספ"ן עם כול הכבוד אין סיי בשיקול הדעת של הנתב הקשור לבטיחות השייט ומזג אוויר.
ולכן אם המקרה יגיע לבית המשפט, כולם יזרקו מכול המדרגות.
לנושא סירת הנתב, סירת נתב חדשה נמצאת במעגן, ובמקרה של קלקול הסירה הוותיקה, עומדת סירה חלופית לרשות תעבורה ימית חיפה בטווח קריאה של שעה.