טוקבקים
|
מילניום תנטוש את הממגורה?
|
משרד התחבורה מאיים בקנסות
|
מילניום תנטוש את הממגורה?
|
מילניום תנטוש את הממגורה?
|
מילניום תנטוש את הממגורה?
|
30 מכולות קרסו
|
האונייה נכנסה ל-Parametric Rolling, המצב/מונח מורכב משלוש תנועות שחוותה האונייה:
1.Rolling- אלו הם טלטולים רוחביים,
2.Pitching-אלו הם טילטולים אורכיים,
3.Yawing-סבסוב,
הפרמטריק רולינג הוא שילוב של כול השלוש.
אוניית מכולות "סובלת" קשות מגלים הבאים אליה מהרבעים האחורים, ולפעמים גם מהירכתיים, האונחה יכולה להיכנס לטילטולים קשים ביותר, והדבר הראשון שיקרה לה, שתאבד מכולות. כול רב חובל המפליג בים ביחוד במכולות חייב להכיר את התופעה, איך לטפל בה, ואיך לא להגיע אליה, שתי אפשרויות להמנע, או להקטין, האחת הורדת מהירות, והשנייה שינוי קורס) כיוון האונייה.
מלבד זאת הוזכר כאן עניין המשקלות, באוניית מכולות הפלנרים) מתכנני הטעינה (לא יכולים לטעון איך שבא להם, ויש חוקים, אחד מהחוקים הוא Stack Load Overload, הכוונה לעמודה העומדת על הסיפון במקרה שלנו המשקל שלה מוגבל לפי ספר היציבות, אסור לטעון מכולות כבדות יותר בסה"כ הטעינה של העמודה, מכסה המחסן, או העמוד שעליו (מעל מעבר הסיפון) עלולים לקרוס כלפי מטה. מעבר לכך, ככול שעולים בגובה, והיום מטעינים 10/11 מכולות בגובה עמודה במחסנים, ו-12 מעל הסיפון, פוחת משקל המכולה מזו שמתחתיה. מעבר לכך, מוטות הקשירה של המכולות, והטוויסט לוקס (סנדלי נעילה בין מכולות), מוגבלים למשקל מותר של מכולות
ולכן שילוב של כול הבעיות שהוזכרו כאן יצרו קריסה של מכולות, והפלתן לים.
ר/ח דרור פרן
3/8/2025 09:50:47
|
|
"הוותיקים הם הלב של הנמל"
|
"הוותיקים הם הלב של הנמל"
|
החרמת ספינות פורצות סגר ימי
|
מדיניות האתר
The website is intended only for the cargo community, i.e. people involved in logistics, procurement, and international trade who are interested in being updated on the industry and making informed decisions.
The site is closed to the general public since it is designed to create a closed and online community for this special industry. We created this site for cargo owners, wherever they may be, who ship their goods by sea, air, and land. Cargo owners will have access to the most up-to-date information, in a wide range of areas related to the industry, on this website.
The editorial team includes people who understand the needs of cargo owners.
Chanoch Winnykamin, former editor of the newsletter and director of the Israeli Shippers' Council. He edited the Transport publication of the Israeli Export Institute, organizer and lecturer at International Conferences on Transportation, Producer of the Hebrew version of the Incoterms Guide of the International Chamber of Commerce ICC for International Trade Terms, and former member and coordinator of the Transport Committee of the National Committee of Israel International Chamber of Commerce, former CEO of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, former member of the board of the European Shippers' council and member of various committees of the International Chamber of Commerce in the fields of logistics.
Pninit Berman, managed the Israeli Shippers' Council, former Vice President of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, an economist with a master's degree in business administration from Tel Aviv University. She has nine years of experience in the users' association and has extensive knowledge of the maritime transport industry.
Odeia Schwetz, Is a Haifa journalist who covers ports, customs, environment, and land transport.
Yaron Hoffman, who specializes in forwarding and airfreight, serves as a reporter covering aviation, international forwarding, and foreign trade.
A writer from London, Eric Perry covers the maritime transport industry and transport policy in Europe.
Aside from them, there are occasionally articles by guests of "Cargo" who are experts in their respective fields. |
לחץ כאן לחזור
|

|