טוקבקים
|
טיל יכול לסגור את המשק
לא צודק הדובר וגם לא המגיב. |
כאשר טיל נופל בקרבת שדה התעופה או אפילו רחוק ממנו, מרבית חברות התעופה מבטלות את הגעתן לישראל. הסיבה העיקרית היא צוותי האוויר והוועדים שלהם שמסרבים להסתכן וכן הפחד מפגיעה במטוס על כל נוסעיו והתביעות שינבעו מכך. הבעיה הזאת לא קיימת באוניות. מרבית בעלי האוניות המשיכו לבוא לישראל, גם לחיפה ! וגם כאשר חיזבאללה ירה עשרות ומאות טילים , לא היה מחסור באוניות מכל הסוגים שהגיעו לארץ בעל האונייה שילם extra war risk מרגע שנכנס למים הטריטוריאליים של ישראל , שילם לצוות משכורת כפולה ולקח דמי חכירה או מחיר לטון/מכולה ב 30-40% יותר מימים רגילים וכולם מרוצים. בעל האונייה, חברות הביטוח והצוותים (שאין להם וועד ואף אחד לא שואל אותם בכלל). מר דש כותב , "הפתרון הבטוח היחיד הוא ספנות , ישראלית- אוניות וכח אדם" . ואני שואל את הכותב על כמה אוניות מדובר, איזה סוג אוניות , באיזה קווים יעבדו , מי יאייש את האוניות האלה על איזה השקעה מדובר פה ? . הספנות היום היא ספנות של העולם השלישי וכמו שתעשיית הטקסטיל ,הפלדה ועוד נגמרו פה ,צריך להפנים , עם כל הצער שבדבר , שגם תעשיית הספנות המפוארת שהייתה בישראל, עבר זמנה. בשנות השישים/שבעים היו כ 175 אוניות בדגל ישראלי וכ 3,500 ימאים ישראלים .הימאים ראו עולם, המקצוע היה מכובד והמשכורות גבוהות פי כמה מהמשכורות בחוף. היום הצעירים משתחררים מהצבא ורואים עולם יותר מהימאים, המשכורות בחוף גבוהות יותר מאשר בים והמקצוע כבר לא מכובד כשהיה, וחבל מאוד. רב חובל יסעור
17/5/2025 19:06:33
|
|
המפרץ מערער על השיוך לחיפה
|
"מתנגדים לכל ניסיון הפרטה"
|
"מתנגדים לכל ניסיון הפרטה"
|
תלונה נגד תעבורה ימית חיפה
|
מדיניות האתר
The website is intended only for the cargo community, i.e. people involved in logistics, procurement, and international trade who are interested in being updated on the industry and making informed decisions.
The site is closed to the general public since it is designed to create a closed and online community for this special industry. We created this site for cargo owners, wherever they may be, who ship their goods by sea, air, and land. Cargo owners will have access to the most up-to-date information, in a wide range of areas related to the industry, on this website.
The editorial team includes people who understand the needs of cargo owners.
Chanoch Winnykamin, former editor of the newsletter and director of the Israeli Shippers' Council. He edited the Transport publication of the Israeli Export Institute, organizer and lecturer at International Conferences on Transportation, Producer of the Hebrew version of the Incoterms Guide of the International Chamber of Commerce ICC for International Trade Terms, and former member and coordinator of the Transport Committee of the National Committee of Israel International Chamber of Commerce, former CEO of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, former member of the board of the European Shippers' council and member of various committees of the International Chamber of Commerce in the fields of logistics.
Pninit Berman, managed the Israeli Shippers' Council, former Vice President of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, an economist with a master's degree in business administration from Tel Aviv University. She has nine years of experience in the users' association and has extensive knowledge of the maritime transport industry.
Odeia Schwetz, Is a Haifa journalist who covers ports, customs, environment, and land transport.
Yaron Hoffman, who specializes in forwarding and airfreight, serves as a reporter covering aviation, international forwarding, and foreign trade.
A writer from London, Eric Perry covers the maritime transport industry and transport policy in Europe.
Aside from them, there are occasionally articles by guests of "Cargo" who are experts in their respective fields. |
לחץ כאן לחזור
|

|