המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה













מדורים




טוקבקים
"מבחינים ראשונים בהתפתחויות"
נמל אשדוד

אנו נשמח לדעת איך בדיוק נמל אשדוד מתכנן להתמודד עם העלייה בכמות כלי השייט אשר תגיע לנמל אשדוד כאשר נכון להיום אין לנמל אפשרות לתת ידיים ברצף לצורך פריקת כלי שייט השוהים בנמל.

לכן זמני ההמתנה מרקיעים שחקים והזמנים שכלי השייט אשר בכל נמל אשר היו שוהים לא יותר מאשר משמרת וחצי (אולי) בנמל אשדוד שוהים ארבעה וחמישה ימים.
ירון
19/12/2024 09:20:16

"מבחינים ראשונים בהתפתחויות"
המנכ"ל מסובב מספרים ונתונים איך שנוח לו.

אדוני המנכ"ל הנהלה שלך עובדת עליך ומציגה לך מה שנוח לה. זיוף נתונים, הטעיה ואי דיווח נתונים אמיתיים.

צלול לעובי הקורה ואתה תגלה את זה, אם זה מעניין אותך.

או שאתה בת יענה שתומן את ראשה בחול.
ערן
19/12/2024 08:07:50

"מבחינים ראשונים בהתפתחויות"

אולי המנכ"ל יקשיב למה שהוא אומר וישים את המדינה לפני טובתו?

למשל להפסיק את התשלום לכל ועידה וכנס ואת הכסף שיחסוך יעביר כדיבידנד?
זה שמשלם
19/12/2024 07:14:29

רעידת אדמה בחישוב קנסות

תודה על הסקירה. מעניין יהיה לראות האם המכס יערער


משה טל
18/12/2024 18:49:24
האם מכוניות תתייקרנה בקרוב?
האם המכוניות יתייקרו בקרוב

תודה רבה לדן מוזס על האינפורמציה העשירה והמעניינת וההערות והתגובות שהוא דואג לספק לנו. נדיר לראות חומר דומה שמופץ בצורה כזו באף מקום אחר.
יורם זבה
18/12/2024 11:27:43

צים מחפשת מציאות
צים מחפשת מציאות

שאפו לחנוך על הבאת נתונים מעניינים, אם כי בקצרה, שנאספו מן הסתם בעבודה רבה. שווה להתעמק בהם, כי מדובר בהסקת מסקנות לתהליכים ארוכי טווח.
יורם זבה
18/12/2024 11:14:58

רעידת אדמה בחישוב קנסות
מהו גירעון?

ההפרש בין מה ששילמת לבין מה שהיית צריך לשלם אם היית מדווח כמו שצריך. נניח סיווגת את הפריט לפי פרט מכס "נוח" יותר.
חנוך ויניקמין
18/12/2024 10:24:59

רעידת אדמה בחישוב קנסות
דרישת גרעון - מהי?

עבור ההדיוטות שבינינו נא הסבר מהי "דרישת גרעון" בשפת בני אדם? תודה

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
18/12/2024 10:05:23

הובלה חופית של מכולות
איך לא חשבו על זה?

איזה רעיון כביר? מי קהל היעד? המשתמשים? אם זה נראה לחנ"י שירות סביר כדאי להם למהר ולבצע... הרי גוררות כבר יש להם צריך רק דוברות מתאימות...

יתכן ואצטרך לאכול כובע בסופו של סיפור. לוקח את הסיכון.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
17/12/2024 22:45:07

השובתים מנחשול לשימוע
כל הכבוד

אי אפשר לגדל שוב דור של ביריונים ואני שמחה על הניהול הסיני. מי שלא מתאים לו מקום העבודה שילך למקום אחר, אי אפשר להחזיק את כולנו שבויים.
יצואן ויבואן
17/12/2024 10:37:41

הפליגה והשאירה מכולות

אם העובדים ימשיכו בהתנהלות הזאת אז שלא יתפלאו אם אניות לא תגענה לנמל
סוכן
17/12/2024 09:13:41

הובלה חופית של מכולות

ההשתתפות/הנחות בדמי מעגן זה לעג לרש, מה שהורג את הנושא זה גובה דמי הניטול ב-2 הנמלים גם המתנות פוטנציאליות ב-2 הנמלים וחוסר ידיים בהם.

תוספת פעולות ב-2 נמלים בהנחה שהאונייה חייבת להגיע לחלון הבא בנמל הבא יפגע בנושא אלא אם הנמלים יבטיחו הקצאת ידיים מירבית לאונייה דבר שגם אין באפשרותם לבצע.
המכולה
17/12/2024 09:10:41

הפליגה והשאירה מכולות
לאחד שיודע

אם הכתבת ציינה שתי גרסאות כנראה שיש מי שטוען אחרת. למה הנמל לא הגיב? זה לא תפקיד הדובר להכחיש אם זה לא נכון?
עוד אחד שיודע
17/12/2024 07:31:20

הפליגה והשאירה מכולות
מידע לא נכון

זאת הייתה החלטה של חברת הספנות להפליג את האונייה ולהשאיר מאחור את המכולות המלאות. לעובדים לא הייתה בעיה להישאר עוד שעה לתוך השבת כדי לסיים את האונייה כמו בכל מקרה דומה שקרה בעבר.
אחד שיודע
17/12/2024 06:16:31

האם מכוניות תתייקרנה בקרוב?
תודה למגיבים

אכן התנהגות מקוממת ובלתי סבירה של משרד ממשלתי.

תארו לכם שהיו מתירים ליצרני מזון למכור חלב למשל שתאריך התוקף שלו עבר בשבוע כל זאת בטענה שהחלב עדיין לא התקלקל. והם מסבירים שהקונה יכול לקרוא על המוצר מהו מועד התפוגה ולהחליט בעצמו אם לקנות או לא.

יש לנהוג לפי הכלל "יזהר הקונה", ולהקפיד להתעמק במפרט של הרכב.

משרד התחבורה מחייב לרשום את דירוג מערכות הבטיחות המותקנות, במספרים מ-0 (אפס) ועד 8 (שמונה) הגבוה יותר עדיף.

גם אם אינכם חסידים של מערכת להתראה על סטייה נתיב לפחות דעו שהיא אינה קיימת.

הנתון השני הוא תוצאות בדיקת בטיחות של מכון EURO NCAP המדרג בטיחות בציון של כוכב אחד עד 5 כוכבים.

5 כוכבים הוא דירוג הבטיחות הגבוה ביותר. אם אנשי המכירות יספרו לכם שהרכב נבדק במכון אחר זה כבר מאותת על אזהרה. יצרן שמתכוון לשווק באירופה עובר בדיקה זו. סעו בזהירות
דן מוזס
16/12/2024 16:32:56

האם מכוניות תתייקרנה בקרוב?
שערורייה של משרד ממשלתי

אמור היה להגן על הצרכן. מצד שני יש לצרכן זכות בחירה. עצם העובדה שהוא מגביל את המספר ל-400 צריכה להדליק נורה אצל צרכן נבון. איפה קונים נורות אדומות?
דוד רוזנבלט
16/12/2024 11:02:25

האם מכוניות תתייקרנה בקרוב?

לגבי המכוניות שיש היתר לייבא בכמות קטנה ושלא עומדות בתקני הבטיחות - יש רשימה? איך אני יכול לדעת שלא מוכרים לי כזו?
משה אלון
16/12/2024 10:19:09

השטאל של רגב
על מנת להוריד עומס

מהכבישים, הכי טוב לבנות מנהרות. כאלה שבהמשך אפשר להסב למנהרות זמן. אז יש חסכון כפול
דוק בראון
15/12/2024 13:18:45

המתנה של שבועיים באשדוד
נמל מחסן

תפסיקו להיות מחסן. תפקיד נמל לשנע מטענים ולא לאחסן אותם. לא מקצועיים מנצלים בגסות כח בלתי נשלט לשרות אינטרסים אישיים.
יגאל
15/12/2024 09:47:37

המתנה של שבועיים באשדוד
הברווז

נמל אשדוד, חשבתם אולי שהתגובות הן אנונימיות כי פ ו ח ד י ם להסתבך אתכם כמונופול איזורי. תפנימו את זה ותסתכלו מסביב מה קרה למונופולים כאלו. ועוד עצה, אם זה הולך כמו ברווז צולע, ומגעגע כמו ברווז צולע ומתנהג כמו ברווז צולע - זה ברווז צולע.
הסוכן
15/12/2024 08:32:48

המתנה של שבועיים באשדוד
הנהלה מנותקת ממציאות

הנהלה שעסוקה בהאדרה עצמית, מנותקת מהשטח. מנהלים לא מקצועיים ומינויים פוליטיים ומקומבנים. נמל אשדוד - נמל גרוע ביותר
סוכן
15/12/2024 07:34:58

מאיים להשבית את הדרום
השטויות של ההנהלה

ותגובתי מתייחסת לחברת נמל אשדוד והמטען הכללי.
הלקוח
12/12/2024 13:00:08

מאיים להשבית את הדרום
השטויות של הנהלת נמל אשדוד

אין מה לעשות עם המצב שבו פוליטיקאי ובנקאי נמצאים בראש הפירמידה בנמל אשדוד. ללא ספק אנשים מוכשרים משכמם ומעלה בתחומם הם אבל לא מבינים כלום בנמלים ובספנות.

הנמל הזה מתנהל בכוח האינרציה עם הלקוחות השבויים שלו במשך שנים והכל בניהול מזעזע של אוסף מנהלים שהבנתם בענייני הנמל וצרכי לקוחותיהם שואפת לאפס.

והכל כמובן בחסות הנהלת משרד התחבורה והשרה שמתעקשים לעסוק בענייני עפיפונים בין מלונות העיר אילת במקום לאפשר לנמל הדרום להיכנס לתמונה ולהקל על סבל הלקוחות.

על העומס הנורא בכבישים (של מטעני דרום הארץ הנפרקים בחיפה וסותמים בוקר בוקר את כביש החוף וכביש 6)

מוזרה הטענה על חוסר במשאיות כאשר רואים את התור בכביש הגישה לנמל אשדוד. מישהו לא מדייק (בהמעטה) וזה לא גבי בן הרוש.
הלקוח
12/12/2024 12:53:20

החותים לא השפיעו על הסחר
הצדק עם המטען - תוספת

ותגובתי מתייחסת כמובן גם ליושבים במגדל השן במרומי הכרמל. חבל שכך אבל אלו החיים.
הצופה
12/12/2024 12:41:59

החותים לא השפיעו על הסחר
הצדק עם המטען

מומחי הספנות ניסו לעזור להם אבל כתמיד החוכמה שוכנת במסדרונות האוצר בתחושת "אני ואפסי עוד".
הצופה
12/12/2024 12:38:35

מאיים להשבית את הדרום
שימו לב מדובר בנמל הדרום ולא באשדוד

הכתבה מתייחסת לתורים בנמל הדרום
חנוך ויניקמין
12/12/2024 11:21:33

השטאל של רגב
אין כמו אופטימיות

זה מחמם את הלב שיש "רואים מרחוק" מול קורא כמותי שרק רואה מקרוב. אבל כבוגר מוסד טכנולוגי מכובד בפקולטה לפיזיקה, החלום הזה לא יתממש גם אם נבנה AI מאופנן אופטימיות.

זה פשוט לא יקרה.
אייל הרוש
12/12/2024 10:29:45

השטאל של רגב
רחפן ישלוף מכולה מאונייה ויעביר אותה ישירות אל הלקוח

פרוייקטים של חדשנות גם בנמלים מתקבלים בחשדנות - אבל רק אם נחלום זה עשוי לקרות

אז תחשבו על זה שהשלב הבא יהיה רחפני ענק שיחליפו את המפעילים, מנופי הנמל ושירותי האחסון וההובלה במשאיות ויסיטו עומסים מהכבישים בפתחי חיפה אשדוד ואילת אל מקום שהיום לא מנוצל...
רואים רחוק
12/12/2024 10:04:35

מאיים להשבית את הדרום
נמל אשדוד

תגובה למשה היקר,

לנמל אשדוד כמו כל נמל אחר במדינה יש מספיק כלים על מנת לזרז פריקה של כלי שייט (ובמיוחד אוניות הפורקות ברזל), אפשר לחייב המתנות אפשר לחייב קשה לשינוע, אפשר להוציא את האונייה אשר בגללה לכאורה נגרמה ההמתנה ולהכניס אוניה אחרת במקומה

אפשר כמובן לפרוק לשטח, אה, בעצם אי אפשר לפרוק לשטח כי נמל אשדוד הפך למגרש חנייה אחד גדול.

בקיצור הפתרונות בידיו של נמל אשדוד ואשר במקום להשקיע בהייטק היה ראוי שישקיע בשיפור השרות הניתן ללקוחות.

סוף שבוע רגוע.
ירון
12/12/2024 09:24:16

השטאל של רגב
מפלס עילי

הפתרון לבעית הגודש בכבישים וחוסר משאבי קרקע, הוא להעלות את התחבורה למפלס עילי. ניתן גם לסלול כביש מעל הים לאורך החוף במקביל לכביש 2 ו/או 4.

זה עולה כסף אבל יהיה פתרון. כל יתר התכנונים על שאטל ימי, אינם יעילים.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
12/12/2024 09:20:58

מדיניות האתר




The website is intended only for the cargo community, i.e. people involved in logistics, procurement, and international trade who are interested in being updated on the industry and making informed decisions.

The site is closed to the general public since it is designed to create a closed and online community for this special industry. We created this site for cargo owners, wherever they may be, who ship their goods by sea, air, and land. Cargo owners will have access to the most up-to-date information, in a wide range of areas related to the industry, on this website.

The editorial team includes people who understand the needs of cargo owners.

Chanoch Winnykamin, former editor of the newsletter and director of the Israeli Shippers' Council. He edited the Transport publication of the Israeli Export Institute, organizer and lecturer at International Conferences on Transportation, Producer of the Hebrew version of the Incoterms Guide of the International Chamber of Commerce ICC for International Trade Terms, and former member and coordinator of the Transport Committee of the National Committee of Israel International Chamber of Commerce, former CEO of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, former member of the board of the European Shippers' council and member of various committees of the International Chamber of Commerce in the fields of logistics.

Pninit Berman, managed the Israeli Shippers' Council, former Vice President of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, an economist with a master's degree in business administration from Tel Aviv University. She has nine years of experience in the users' association and has extensive knowledge of the maritime transport industry.

Odeia Schwetz, Is a Haifa journalist who covers ports, customs, environment, and land transport.

Yaron Hoffman, who specializes in forwarding and airfreight, serves as a reporter covering aviation, international forwarding, and foreign trade.

A writer from London, Eric Perry covers the maritime transport industry and transport policy in Europe.

Aside from them, there are occasionally articles by guests of "Cargo" who are experts in their respective fields.
לחץ כאן לחזור








כניסה למנויים








למגזין הדיגיטלי




טלפון 03-5753070


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
מילון ימי מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

                                     

הצהרת נגישות





©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.